Fotopríbeh Korfu august 2016 (Corfu 2016)

Toto leto sme vyberali dovolenku na poslednú chvíľu a vôbec sme nevedeli na aké miesto poletíme. Najviac nás lákali grécke ostrovy, pozerali sme aj Taliansko. Na koniec sme vybrali 8 dňovú dovolenku na Korfu v hoteli Mayor la grotta verde. Bola to skvelá voľba a môžem čestne prehlásiť, že to bola jedna z najlepších dovoleniek.  Let trval asi 1,5 hod. a časový posun na Korfu je + 1 hodina. Hotel je určený len pre dospelých, a tak sa tam nenachádzali žiadne deti. Mal dva bazény, more sa nachádzalo priamo pod hotelom. K pláži bolo potrebné prejsť niekoľko schodov. Trochu pohybu však padlo vhod. Starších však tieto schody potrápili viac. Pláž bola pieskovo – kamienková, more bolo krásne čisté, bez akýchkoľvek živočíchov. Videli sme len zopár malých rybičiek. Doobeda sme mali more väčšinou pokojné, poobede boli už vlny, tak sme sa skvele vyjašili. Čo by sme však zmenili je, že by sme si zakúpili nafukovačku a nejakú loptu hneď v prvý deň. Vo vode by tak bola ešte väčšia zábava a dlhšie by sme tam vydržali. Napadlo nás to až ku koncu pobytu a to sa nám zdalo byť už zbytočné. Ležadlá na pláži boli bezplatné, čo bolo tiež skvelé. Aj napriek zákazu ich obsadzovať uterákmi, boli však vždy ráno prevažne obsadené práve nimi. Hotel je umiestnený na západnej strane ostrova a keďže tento ostrov je prevažne hornatý dopadali prvé slnečné lúče na pláž okolo 10-tej hod Na pláži sa nachádzal tiež bar, v ktorom sme mohli využívať služby all inclusive. Izba bola prezentovaná ako luxusná, podľa nás bola štandardná, no na Grécko určite jedna z tých lepších. Ak ste ešte neboli v Grécku možno vás prekvapí, že toaletný papier sa hádže do koša nie do záchoda. O izby, reštauráciu aj o areál sa personál veľmi dobre staral a prejavovalo sa to na čistote.  V bazéne sme sa nekúpali ani raz, snažili sme sa tráviť čo najviac času pri mori. Veď v bazéne sa môžeme okúpať aj doma. Na fotografiách nižšie vidíte výhľad na pláž Agios Gordios a pohľad na ňu priamo z nášho hotela. Blízko pri hoteli najbližšou trasou po pláži sa nachádza malé mestečko a zopár taverien, kde vládne skvelá atmosféra.

Agios Gordios
Jedlo bolo vynikajúce, od šalátov, cez teplé jedlo až po dezerty. (domáce pochúťky ako baklava, musaka či pita gyros…). Ručička na váhe vám to môže potvrdiť. (+3 kg). Po týždni doma (-2 kg). Nachádzajú sa tam aj dve Al la carte reštaurácie, ktoré sme však nenavštívili, pretože jedlo bolo vynikajúce v bežnej reštaurácii. Dôkazy nájdete nižšie.  Ochutnávala som zo všetkého niečo. A teda zákusky, tak tým sa veru nedalo odolať. Na iných dovolenkách som sa väčšinou stretla s umelými zákuskami, želé a takými ,,rýchlo kvaskami“. Na obrázku číslo 8 je spomínaný domáci pita gyros, ktorú sme si kúpili na potulkami Korfu priamo v teréne.

Najviac sme si obľúbili drink s názvom ,, Apricot Cooler“. Typický grécky alkohol sa volá OUZO. Má anízovú chuť. (hašlerkovú). Ouzo je priezračne číre, no po pridaní kocky ľadu sa  sfarbí do biela.

Jedeň deň sme si vyhradili pre fakultatívny výlet a zvolili sme celodenný výlet loďou na ostrovy Paxos a Antipaxos. Cena: 42 €/osoba bez občerstvenia. Plavba začínala v hlavnom meste Korfu v Kerkyre. Po asi dvoch hodinách naša prvá zastávka smerovala k jaskyni, do ktorej sme vplávali loďou. Ďalšiu zastávku sme mali v krásnej tyrkysovej lagúne pri ostrove Antipaxos, kde sme strávili hodinu na kúpanie a šnorchlovanie. Tam som si skočila priamo z lode do mora a to hneď niekoľkokrát. Video nájdete na Instagrame from_lenka. Stihla som aj šnorchlovať, videli sme rybičky aj hviezdice. Voda bola veľmi príjemná, tyrkysová, čistá, počasie nám tiež prialo. Ďalej loď odplávala do prístavu Gaios na ostrove Paxos, kde sme mali dve hodiny prestávku na prezretie mestečka. My sme si ako prvé objednali obed, nakoľko ,,muzikanti“ v žalúdku už dlhšie vyhrávali. Dali sme si homemade hamburger. Bol vynikajúci. Po obede sme sa vybrali potulkami mestečkom, ktoré bolo rozprávkové. Ochutnali sme aj zmrzlinu, moja mangová, bola fajn, ale nebola nijako výnimočná. Tú druhú zmrzlinu z fotografie mám priamo z lode, bola veľmi vysoká, musela som lízať rýchlo, aby neskončila na zemi. Na záver výletu sme sa plavili naspäť do Kerkyry niekoľko hodín. Bola to strašná nuda, keby viem zoberiem si so sebou nejakú knihu. Ak zhrniem tento výlet cca 4 hodiny boli vyhradené pre nás, zostatok času bola len nudná cesta loďou. Do hotela sme prišli neskoro večer. Ak by sme toto vedeli, tento výlet radšej vynecháme. Všade sa však píše a hovorí, že kto je na Korfu nemá prísť o možnosť vidieť Paxos a Antipaxos. Napadá ma ešte, že cestou boli rôzne nádherné pláže a lagúny, kde sa dalo ísť len menšou loďou. Možno vtedy môže byť tento výlet zaujímavejší. Tá naša bola veľká a plná ľudí.

A je tu deň kedy sme sa rozhodli zapožičať si skúter a bola to tá najlepšia voľba pre akú sme sa mohli rozhodnúť. Zapožičali sme si ho v spomínanom blízkom mestečku pri hoteli. Prvý deň sme skúšobne navštívili hlavné mesto Kerkyru. Skúter sme odparkovali hneď v centre mesta v blízkosti pešej zóny. Cena za skúter bola 20/€ deň + bolo potrebné doplniť spotrebované palivo. (cca 5 €/deň). Prvá zastávka je pohľad na Agios Gordios blízko nášho hotela a potom už len spomínaná Kerkyra. Toto mesto ma tak očarilo, že keď sme dorazili naspäť na hotel som neustále opakovala aká je Kerkyra nádherná. Úžasné stavby, úzke uličky, krásna architektúra ovplyvnená dlhoročnou nadvládou Talianska – Benátok. Inak hovorí sa, že Kerkyra je považovaná za najkrajšie grécke mesto a ja môžem len súhlasiť. Pri tomto výlete sme mali prvýkrát polooblačno, trošku nám aj spŕchlo. Bolo to však ideálne počasie na jazdu skútrom. V Kerkyre sme boli pozrieť aj na vrchole Starej pevnosti, pochodili sme všetky úzke uličky, hlavné námestie Esplanade, videli sme kláštor Vlachérna, dali sme si domácu pitu, kávičku, prebrázdili obchodíky.

Campiello
Pohľad zo Starej pevnosti v Kerkyre v 1/2
Pohľad zo Starej pevnosti v Kerkyre na úplnom vrchole

V ten istý večer sme sa ešte ,,vyfešákovali“ na večeru a išli sa pozrieť na západ slnka s pohľadom na  Agios Gordios.

Ďalší deň nám počasie opäť prialo, bolo pod mrakom a tak sme išli požičať skúter.  Prvýkrát ma napadlo nahrať na mobil odporúčania delegátky aké miesta nám odporúča navštíviť a vidieť. Bolo to skvelý nápad! Nahrávku som si pustila potom opäť na izbe a poznačili sme si na mape tieto zaujímavé miesta. Naplánovali sme si kam pôjdeme a navigácia Sygic nás tam doviedla. Štartujeme skúter, na mape pozeráme kde bude naša prvá zastávka – Pelekas – Kaisers Throme. Cesty sú úzke, esovité, ťaháme do kopca. Vodiči sú veľmi ohľaduplný, jazdia pomaly, cestovanie je naozaj bezpečné. Hlavne v zákrutách dávame pozor na autobusy, keďže tie zaberú prevažne celú cestu. Mnohé autá trúbia ako znak toho, že idú do zákruty. Dorazili sme na miesto a dočkali sme sa krásneho výhľadu na zelené Korfu plné  stromov nazývané cypriš. Boli vysoké, špicaté a tiahli sa po celom Korfu.

Poberáme sa ďalej a druhá zastávka vedie do Paleokastritsa. Je to známe turistické stredisko, kam každý rok prichádza množstvo turistov. Blízko sa nachádza dedinka Lakones, v ktorej je miesto nazývané Bella Vista, kde nájdete nádherný výhľad na celú oblasť. Na hlavnej pláži bola najstudenšia voda na ostrove, no na môj vkus bola až príliš preplnená. Videli sme tiež pevnosť Angelokastro.

hlavná pláž na Paleokastritsa
Lakones – Bella Vista
Pevnosť Angelokastro
Cestou k ďalšej zastávke sme stretli turistov, ktorí si pochutnávali na figách. Dlho netrvalo a pochutnávala som si tiež. Na ostrove mali akurát sezónu a tak postupne dozrievali. Tým na fotografii ešte chýba čas.

Ďalej pokračujeme do reštaurácie Porto Timon s výhľadom na nádhernú dlhú pláž Agios Georgios. Bola dlhšia a podľa môjho názoru krajšia ako tá naša Agios Gordis. Trošku sme sa tam osviežili. (1 malé pivo, káva a minerálka stála len 5 €.)

Poslednou zastávkou bol Canal D Amour, ktorý bol prekrásny. Nádherná čistá voda, všade samý piesok, pieskovcové útvary, na počudovanie sa tu nachádzalo veľmi málo ľudí. Dalo sa tu skvele skákať a vyjašiť. Zastavilli sme sa tu aj na obede, ako inak na nami obľúbenej domácom pita gyros.

Canal D Amour

Je úplne jedno v ktorej časti Korfu sa ubytujete, skútrom sa dostanete všade! Ak vás tento cestovateľský príspevok zaujal na toľko, že ste sa dostali až na záver, budem rada keď mi dole necháte komentár či sa vám príspevok páčil a čo sa vám na Korfu páčilo najviac.  Zaujíma ma tiež aké ste mali leto vy a kde ste ho strávili?
(Ďakujem za všetky komentáre)